Kubb till andra sidan Atlanten?

Vad fort tiden går, helt sjukt. Ändå har jag inte gjort mycket alls idag. :S

Det blev inget Linköping. Största anledningen till att jag skulle åka dit var för att jag tänkte kolla på presenter till familjen, men nu har jag hittat den perfekta! Läste i forumet på resedagboken.se om en kille som hade tagit med sig ett kubbspel. Faan vilken bra idé!! Hoppas bara att det får plats, det väger ju lite också. Kubb är ju typiskt svenskt, bra social grej för hela familjen och vännerna och alla verkligen älskar det! Mina släktingar utomlands har också släpat kubbspel tvärs över världen för att de älskar det. :D

Annars idag har jag pysslat lite här hemma, städat lite smått och tvättat kläder. Jag har sorterat högar med papper, någon ordning måste det ju vara på prylarna innan jag åker! :P

Puss på er mina vänner!

image106

Kommentarer
Postat av: Louise S.A

Jaha, åker du från Gbg? Jag trodde jag var den enda därifrån, det sa Peter på SI nämligen.
Då hoppas jag att vi hamnar brevid varandra, värsta vore ju att hamna brevid någon överviktig människa som tar ens egna plats ju.

Jo vi har bra kontakt, mailar osv. Ringer gör vi med men det är så svårt med tidsskillnaden. Och jag har pratat med mamman mest, men en gång med pappan med.
Hur är eran kontakt då?

Jag pratade med en reseledare idag på Ambassaden som skulle ordna visum i Usa enbart för att hon flyger dit. Hon sa iaf att Sas har tvmontrar vid varje plats och flertal filmer, så det känns ju skönt. Glöm inte deras speciella hörlurar bara, om dem har sånna där och om du har köpt det innan.

Kubb är ju superbra spel att ha med sig ju som present. Jag har köpt fotbolls tshirt/shorts till pojken som är 5 år. Flickan som är 3 ska nog få ett gosedjur och flickan som är 6 år ska nog få ett smyckeskrin med såndär speldosa i.
Sen får föräldrarna nått finsak ihop.

Ha de så bra!
Kramar
Louise

2008-02-07 @ 20:57:14
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: karin

Va kul :)ganska tidigt på morgonen, men det är ju skönt på ett sätt så man slipper gå å vänta lixom :D Jag har inte fått mina flygtider än, vet bara att jag åker den 25'e mars. Va kul idé med kubbet, synnd bara att det är så tungt! haha.
Kram

2008-02-07 @ 22:37:00
URL: http://skrallan.blogg.se
Postat av: Ida

Hejsan =)
Vart i new york ska du bo? :P
Åker nämligen dit nu på måndag ska bo 40 minuter norr om NYC :P

2008-02-07 @ 23:16:42
URL: http://idaellinorh.blogg.se
Postat av: Ida

okej.. vart om NYC ligger det?
Ja ska bo i en by som heter sloatsburg norr om NYC :)
Jo du börjar bli riktigt pirrigt nu :P

2008-02-07 @ 23:35:37
URL: http://idaellinorh.blogg.se
Postat av: Marie

Hehe det är nog ingen fara :) Måste ju finnas nyttig mat med. Annars får du väl åka till IKEA och käka varje dag :D

Kan tänka mig att du börjar bli nervös.. dagarna kommer ju gå fort! Känns familjen bra då? Pratat mycket med dem?
Är det ett halvår eller ett år du ska vara där?

Jo jag vet att min blogg är lite tunn, orkar inte skriva en normal och just nu är det inget nytt på lumpen-fronten så det är inte så mycket jag kan göra :) Har inte tid till nåt just nu känns det som.

Kram Marie

2008-02-08 @ 00:10:32
URL: http://curryburk.blogspot.com
Postat av: Amanda B

Okej, vad skoj. Hoppas att du får det super bra :)
Ja, jag håller på att plugga upp mitt betyg lite. Har dock skjutit upp det allt för länge. Det som har tagit mig ett halvår innan har nu tagit mig två veckor. För nu har jag ett mål; Au Pair, Usa. Men jag ska börja med ansökan nästa vecka. Spännande :)

Ha det så bra. Kram A.

2008-02-08 @ 09:11:49
URL: http://amandaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0