Resan hit och skolan!

Nu har jag äntligen tid att uppdatera. Sitter då på hotellrummet med min lilla dator, asbra med trådlöst internet i hela hotellet! Min jävla nyinköpta adapter-fan (skitsur är jag!) har så klart gått sönder, så nu fick jag låna Louise's för att kunna komma åt strömmen så att säga. Alltså, nu menar jag inte adaptern till datorn utan "omvandlaren" så det passar i kontaktuttaget.

I alla fall, ska börja med flygresan. Det var väldigt segt att sitta så länge på planet. Först 1 h från Stockholm till Köpenhamn, sedan 9 h till NY, och sedan buss till hotellet. Med tanke på att jag bara sovit ca 1 h den natten (jag var ju så nervös och allt) så var jag inte på mitt bästa humör. Ändå hade jag skitroligt på flyget, fan vilka människor jag har träffat nu! Satt med 3 svenska tjejer på flyget. Louise och jag, så himla roligt vi har tillsammans då! Vi verkar vara så lika på något sätt, lika flumma haha. Men som sagt, jag känner ju inte tjejerna här så än kan jag väl inte säga att jag har blivit superkompis med någon, men man kan ju alltid hoppas!

Lite problem i tullen hade vi, eller en tjej, hennes fingeravtryck matchade inte. Så vi fick ta hennes bagage och vänta i kanske 1 h, kommer inte ihåg exakt. Vi var ganska oroliga för vakterna var hårda och vi fick inte veta någonting, men till slut kom hon ut och allt var bra!

Mina rumskompisar är verkligen roliga, de är från Bosnien och Brasilien. Vi har ganska mycket gemensamt också faktiskt! De kommer att bo i New Jersey, precis som jag. Så jag hoppas att vi kommer att kunna ses en del när vi har kommit till familjerna.

Hur är skolan då? Jo, den är helt ok. Mycket information att trycka in i huvudet! Vi har haft föreläsningar hela dagen, från morgon till kväll. Det har varit lite jobbigt, men å andra sidan är vår "lärare" väldigt rolig. Har fått mig ett antal skratt idag måste jag säga. Hon skämtar om allting! Vi har pratat mycket om kulturella skillnader, fördomar, regler i USA osv. Imorgon ska vi få information om hur det är att ta hand om olika åldrar, vad man kan hitta på med barnen och vad man bör tänka på osv. Då kommer också de efterlängtade, snygga brandmännen som alla har pratat om! Haha, Louise och jag ska nog allt spana lite där! Redan på flygplatsen gav vi slängkyssar till några snygga killar som stod och pekade på oss, haha craaazy I know!

Förutom alla lektioner så har jag också träffat Elin idag. Jag var så lycklig när hon kom in på hotellet, jag sprang när jag såg henne, vi typ kastade oss över varandra! Haha, så glada vi var!! När vi hade visat henne runt lite på hotellet och våra rum så gick vi och Louise till shoppingcentret bredvid hotellet. Jag tittade knappt på kläderna kändes det som, vi hade så mycket att prata om Elin och jag. Efter det gick vi ut på stan till ett café och satt där och snackade ett tag. Så himla kul att äntligen få träffa dig Elin!!!

Så, nu har jag skrivit väldigt långt här, men jag hoppas att ni orkade läsa. Imorgon kväll väntar en rundtur i New York också. Ni vet alla populära ställen som Empire State Building, Times Square osv. Ska bli himla kul!

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Elin

ahh, det var underbart att se dig igen Ida, svart att beskriva min kansla nar jag fick se dig! Det kanns sa skont att han nagon sa nara sig nu som man verkligen kanner lite mer an alla andra. Onskar dig en bra kvall i NYC:)!

kram

2008-02-27 @ 18:25:56
Postat av: Jennie

Hej gumman, kul att allt gick bra och att du kom fram ordentligt. Kul att dom andra va schysta, saknar dig redan!! Hälsa Elin och hör av dig snart.
Många kramar Jennie

2008-02-27 @ 19:56:46
Postat av: karin

Va kul att höra att allt har gått bra :) roligt att läsa om allt i bloggen, antar att du borde komma till familjen snart? :)
Kram

2008-02-29 @ 12:08:46
URL: http://skrallan.blogg.se
Postat av: stefan

Hoppas du får jättekul gumman. Kramiz

2008-02-29 @ 17:30:10
Postat av: Dessa

Saknar dej gumman! Hör av dej snart! :)
puss o kram

2008-02-29 @ 21:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0