Please don't stop the music!

Jag DÖÖÖÖÖR! MUSIC MUSIC MUSIC! NOW!

Jag har knappt lyssnat på musik alls sedan jag kom hit, eller jo, en del musik som ungarna spelar här eller som går på radion. Det är dock inte min musiksmak och det är samma hela tiden. "Applebottom jeans, boots with the fur, the whole club was looking at her..." eller "Ken Leeeee...." eller "that my heart is damaged, damaged, so damaged, so damaged".

Where is my music?

Så, nu alla tekniknördar ger jag er en uppgift att hitta en mp3-spelare åt mig. Låt diskussionen börja om Ipods och andra märken! Och nej Jennie, jag är inte som du, jag tänker inte köpa två.

Please help me, ni vet ju vilken beslutsångest jag har, och när jag väl bestämt mig efter sisodär 4 år så blir det ju fel i alla fall. Hur som helst, jag måste ha en mp3 när jag är ute och far i min bil (om den går att koppla till stereon på något lustigt sätt), måste ha en mp3 när jag är ute och går med hunden minst 45 min varje dag.... och tänk dessa varma sommardagar ute i hängmattan i trädgården här, lovely!

Dessutom måste jag skaffa datorhögtalare, skitsamma om de är urkassa, allt är bättre än högtalarna på laptopen för tillfället, örona blöder.

Tunnan, varför inte Ipod? Mackan, varför Ipod? Börja fajten, jag vill ha en diskussion! För- och nackdelar om ipod vs andra märken, thanks.

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Men är inte iPoid väldigt krångligt? Allt måste ju omvandlas till iTunes.. :S Kött med klyftpotatis jäklar vad ambitiöst då!! :p Fast det låter gott!! Och vad är det för fel på Low med FloRida? ;) Jag tycker den är bra haha! Negerdunk regerar verkligen i min del av Florida haha!

2008-04-23 @ 04:16:59
URL: http://chelli.blogg.se/usa
Postat av: Ida

Jag har hört att iTunes strular väldigt mycket ja. och att man måste omvandla hit och dit, jag vill ha vanliga jävla mp3-filer som jag kan kasta in och ut hur jag vill.

haha jag lagar mat i typ en timme varje dag här.. Det finns inte så mycket att göra så fördriver tiden med att laga mat typ. men det är ganska kul, hatar dock att laga mat till bara mig själv. Lunchen består av mackor typ :D

Haha, den låten är min Miami-låt, när jag var där.. hörde den hela tiden där, men nu börjar den bli liiite uttjatad. Negerdunk är det mycket här också, jag lyssnar bara på sådan musik när jag ska dansa. Annars är det mera rock som gäller.

2008-04-23 @ 04:26:54
URL: http://garvo.blogg.se
Postat av: Carin Eriksson

Man måste inte alls omvandla till iTunes. Jag använder vanligen Winamp för att föra över min musik till min iPod. Superenkelt, inga problem alls! :)

2008-04-23 @ 09:22:54
URL: http://the-superbug.blogspot.com
Postat av: Marcus

För bilen: http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=4694330

Om du ska betala för musiken så har iTunes online-butik dubbelt så många låtar (3 miljoner VS 6 miljoner), itunes säljer filmer (verkar vara $14.99 per film) och itunes hyr ut filmer ($3.99 för vanlig, $4.99 för HD-film, i ett dygn), säljer TV-serier ($1.99 per avsnitt). Båda säljer musikvideos, men jag har ingen statistik på hur mycket dom har. (också $1.99 på apple store). Ska du skaffa musiken från andra platser är det bara att dra och släppa in i itunes för att lägga in låtar.

När du kommer till skärmarna så har (enligt en källa som verkade väldigt pålitlig) zune större skärm, men dom har lika många bildpunkter, vilket gör att ipoden ser skarpare ut.

Zune har så att du kan ladda ner hur många låtar du vill för $14.95 eller något sånt (zune visar inga priser förrens du laddat ner deras windows-endast-program vilket inte passar så bra till min mac, eller min linux-burk), men detta gäller inte alla låtar, och alla låtar du laddat ner "gratis" under den tiden tas bort när du slutar betala $14.95 per månad till Microsoft. "Gratis"-låtarna kan inte heller brännas, eller delas och kan läggas in på högst 3 olika zune. (Glöm inte bort att Microsoft är ett väldigt girigt företag, som jävlas med dig när dom får chansen, olika kryphål, såsom väldigt få gratislåtar, dålig kvalitet på musiken, icke-fungerande mjukvara, är att räkna med)

Rent funktionellt är spelarna ganska likvärdiga (vilket är att vänta, då Zune är en halv-taskig kopia av iPod som Microsoft gjort för att försöka ta över marknaden från apple. Den har officiellt kallats "iPod-killer".) men notera att Zune är gjord av Microsoft, och jag har hittat en hel del obehagliga buggar direkt (sånger som byter album när du uppdaterar spelaren, black screens (motsvarigheten till blue screens), problem med att den inte känner av spelaren, uppdaterings-problem, problem vid köp... Listan kan som vanligt när det gäller Microsoft göras längre än feature-listan.)

Annars finns ju iPod touch, mindre utrymme, men klar widescreen-display och väldigt överlägsna funktioner.

2008-04-23 @ 11:00:54
Postat av: Julia H

What Marcus said. WORD!

2008-04-23 @ 12:38:03
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se
Postat av: Anonym

På jobbet fick vi idag en katalog för reklamprylar. Tänkte direkt på dig: det finns alltså solglasögon med inbyggd MP3 att köpa, kostar runt 200:- Kr. Tyvärr måste man köpa 50 st minst.... Men vad perfekt det skulle vara. Borde ju gå att hitta i stora trendiga NYC, eller??? Kram, Mamsen Vad är det för fel med Ken Lee??? Det sjunger ju Pappa hela tiden.... Jag tror jag flyttar :)

2008-04-23 @ 13:37:34
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

kör på Ipod för det är en "säker" produkt ioch med att de är så stora.
Man överför bara musiken, dvs kopiera och klistra in.
Man behöver inte alls omvandla musiken eller nått, utan kopiera och sedan klistra in, enkelt.
Det är så jag gör iaf!

By the way låten "the whole club was looking at her" går ständigt i mitt huvud, avskyyyyyr låten just nu.

Hoppas du har det bra gumman!!
Kramar Louise

2008-04-23 @ 13:58:03
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: karin

Ja, helgen var verkligen toppen :) Skont att vara ledig pa helgern sa man har nagot o se fram emot i veckorna! :D Haha, ja jag antar att man far borja se det som nagot positivt, kommer sakert aka/ga vilse 100 000 ggr till sa det ar bara att vanja sig! Ja, mitt loksinne ar ocksa kasst, nar jag aker bil har jag gps sa jag forsoker inte ens hitta, inte sa smart kanske.. men skont :)Hander i veckar/helgen da? Kram

2008-04-23 @ 16:15:19
URL: http://skrallan.blogg.se
Postat av: Erik Tonér

Fan vad seriös Marcus var. Jag tycker inte du ska köpa Ipod för att jag inte tycker om Apple, mer kan jag inte säga om den saken. Eftersom du tycker att jag är världsbäst så köper du inte en Ipod. Vem betalar för musik om man inte köper en skiva föresten? Peace

2008-04-23 @ 18:19:34
Postat av: Marcus

Jadu Tunnan, jag har ungefär samma argument i grunden, jag hatar Microsoft. Men se det så här: om vi sätter upp Microsoft och Apple mot varann så är valet ganska enkelt. Dom senaste åren har allt Microsoft gjort varit att göra precis vad apple redan gjort bättre ett par år innan, så ska man jämföra deras produkter så vinner apple varje gång...

När det gäller att köpa musik så vägrar jag köpa CD-skivor, framför allt med tanke på att dom allt för ofta slänger in kopieringsskydd som gör att man riskerar att inte kunna rippa skivan och lägga in i musikspelaren.

Vad jag egentligen säger är att jag diggar iPod, vet att alla inte håller med mig (framför allt för att man behöver iTunes, även om det nu fungerar med en plugin till winamp), men skulle det inte bli en iPod (och här är en viktig poäng) skulle jag hellre köpa öronskydd och låtsas som om det kommer musik från dom än att utsätta mig för den smärta som Microsofts produkter brukar medföra...

2008-04-24 @ 07:41:04
Postat av: Ida

YES! Mackan har börjat med sin vilda diskussion igen! Men jag tycker faktiskt inte heller om Apple, men Ipod verkar ändå okej, och de är ju störst på marknaden just nu. Jag har läst en del recensioner, och många säger att Zune är såå mycket bättre än Ipod. De säger att ljudet i Zune är bättre, att den inte hakar sig lika mycket som en ipod gör, den har radio, wifi sync, bättre batteritid än ipod, stöder fler filformat, större skärm (kanske med samma bildpunkter som ipod, fast de säger att den ändå är väldigt skarp)

det som det står dåligt om är att Zune har ett lite krångligare program, men när man förstår det så fungerar det utmärkt, haha. Det står att ipoden blev stor för att den var snygg och enkel, till och med mamma skulle förstå sig på den. ;D

men ja, fler förslag eller ska jag köra på Ipoden?

Mackan, jag vet att du är för snål för att köpa musik överhuvudtaget. ;D

2008-04-24 @ 14:18:47
URL: http://garvo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0