Teorin avklarad!

(skrivet 01.30 inatt)

 

Nu har jag precis kommit hem efter att ha spenderat kvällen med några svenska kompisar. Det blev en tripp till Starbucks, sedan bio och till sist hamnade vi på en bar i grannstaden.

 

Filmen var skitbra, vi såg Stop loss, en film om några amerikanska killar som skickas ut i Irak-kriget.

 

Måste bara säga att staden kryllar av fjortisar här, det är som att gå in i en myggsvärm som Carina uttryckte det. Småfjortisar som hänger med High school-killar, och guud vad coola de är som har körkort vid 16 års ålder redan. Ja, förutom att de inte får skjutsa någon eller köra på kvällstid, men vem bryr sig om det?

 

Annars idag har det varit skitvarmt!! Har till och med fått lite färg tror jag, idag har varit en stekardag minsann. Det har varit 30 grader och sooooool! Det är konstigt hur man kan gå från deprimerad till lycklig bara av lite värme. Jag har verkligen njutit de senaste dagarna, det har varit hett ute. När Jennie och Martina var hos mig i onsdags var det nästan lika varmt! Det var så kul att de kom och hälsade på ännu en gång, och denna gång när det inte regnade eller var kallt. Så jag visade dem runt lite i staden, vi gick till Rock n' Joe och käkade och sedan gick vi och köpte glass. Mums!

 

Igår klarade jag teorin till körkortet förresten! Testet var löjligt enkelt, det enda det handlade om var avstånd till olika grejer, typ korsningar och skit, och alkohol. Säkert minst 80% av testet var om alkohol. Här behövde man inte plugga på körreglerna särskilt mycket, bara att läsa om hur högt nummerplåten måste sitta från marken + alkohol. Jag säger det då igen, amerikanerna är lustiga ibland.

 

Efter testet fick jag veta att mitt internationella körkort är värdelöst eftersom mitt körkortsnummer inte står på det. Även om de kunde tyda mitt körkort med hjälp av en bok osv så godkändes det inte. Alternativen var att gå till en översättare eller att ta en 10 min uppkörning. Ja, ni läste rätt, uppkörningen skulle ta 10 minuter. Enda problemet med uppkörningen var att jag måste ha min egen bil och att den måste ha handbroms i mitten, vilket den inte har. Såå, för att få mitt amerikanska körkort måste jag gå till en jävla översättare för att få bevisat att mitt svenska körkort är ett körkort?!?


Nu ska jag sova för jag är helt död. Imorgon är det New York som gäller igen.

Puss på er mina vänner!

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till att ha avklarat teorin! Inte daligt gjort maste jag saga:)

Visst ar det underbart varvader, som sommar!
kram

2008-04-19 @ 22:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0