Couchsurfing in Boston - awesome!!

Om man skulle ta och berätta lite om sitt liv här då. Det har varit mycket på G senaste tiden, mycket upp och nergångar också dessutom. Ni som vägrar läsa långa inlägg - skyll er själva om ni missar något! Jag ska berätta allt från början.

Förra helgen firade vi Elin inne i NYC, hon fyllde ju 20. Vi åt middag i en park, gick till en club, Webster Hall. Riktigt kul där faktiskt, även fast det var en under age club. Förra vi var på var ju som sagt en katastrof eftersom fjortisarna i detta land inte vet hur man beter sig. Mycket blandat folk och mycket äldre faktiskt, inte bara småfjortisar under 21, haha.

Den kvällen sov jag över hos Elin eftersom hennes sista tåg går senare än mitt, som går strax efter 12 (suger!). Dagen efter spenderades på beachen ett par timmar och sedan åkte jag hem för Elin skulle jobba.



Söndagen åkte jag, värdpappan och ungarna till Six Flags, en stor nöjespark med massor av berg- och dalbanor. Åkte världens högsta (är det verkligen så? USA är ju "världen" enligt dem). Det var lite pirrigt i magen måste jag säga. Åkte också för många på raken så helt plötsligt kändes det som magen skulle vända sig ut och in och jag förlorade synen ett ögonblick. Läskigt men jag stod emot! Jag är en stark person!

Måndagen begav vi oss uppåt Vermont, hela familjen och jag. De har en stuga där precis vid skidbacken, ingen snö nu dock, liten besvikelse. Det var väl "trevligt" att vara där. Helst ville jag bara därifrån, kändes inte bra. Vermont var ju fint och så, vi badade i vattenfall och shoppade på ett stort outlet mall osv. Detta med familjen är dock ett problem... Jag har bestämt mig för att sticka, byta familj, ska bara ta det stora steget att berätta för dem och min kontaktperson. Snälla skjut mig, det kommer bli ett helvete. Mer om det en annan dag, måste fatta mig kort.



Nu över till något roligt:

BOSTON!!

Det var en väldigt annorlunda upplevelse måste jag säga. Det går knappt att beskriva stället vi hade hamnat på. Jag och Fung couchsurfade, kolla in hemsidan www.couchsurfing.com om ni inte vet vad det är. Fick kontakt med en skitcool och väldigt speciell tjej vid namn Star, och vi bestämde oss för att dra och slagga på hennes soffa. Hon bodde dock i något slags studenthus med ca 30 MIT-studenter. För er som inte vet vad MIT är så kan man förklara det som toppklassens nördcollege inom data och teknologi, typ. Går man där är man smart, vilket också kunde påvisas i huset. Folk var lite speciella måste jag säga, mycket coola prylar överallt. Huset var nog det skitigaste jag har sett på väldigt länge. Detta slår både The Clay hostel och American Dream hostel tillsammans, för här hade de råttor som husdjur. Dock var det så himla coolt allting så jag älskade stället ändå. Subwoofer som skakar huset istället för vanlig ringklocka? Spela piano på trappstegen? Ljusshow i taket? Soffa i taket? Hemliga gångar i garderoben? Discolampor i duschen? Fronten på en polisbil i sängen? Ja det var mycket grejer de hade minsann. Mycket teknikprylar som de hade byggt ihop. Coolt!!

Vad gjorde vi i Boston då? Jo, vi fick låna ett par skrotiga cyklar med sneda bakhjul, så vi tog en liten sightseeing-runda på egen hand. Sedan drog vi till Harvard och MIT och kollade lite. Fick en privatguidning inne på MIT mitt i natten, det var lite roligt, klättrade på taket gjorde vi också fast det var förbjudet. Shoppade lite också, Vintage. Hittade ett bälte och en handväska för 1 dollar tillsammans, där snackar vi smart shopping! Självklart blev det lite fest också, 4th of July, USA:s nationaldag. Stor fest i huset, grillning på taket och vy över fyrverkerierna från taket. Folket var höga som hus och badade nakna i en babypool på taket, ja det var mycket konstigt vi fick uppleva. Fung och jag har så jävla kul alltså. Först Miami tillsammans och nu detta, asgarvar fan konstant!

Couchsurfing är verkligen något att rekommendera, man vet aldrig vart man hamnar, och man lär känna helt annorlunda miljöer och människor. Träffade också ett par couchsurfare från Montreal i Canada, dit kan vi dra och hälsa på nu då! Man får uppleva platser från en helt annan sida eftersom man har en "lokalguide" som tipsar, och det bästa är att det är helt gratis!

Bilder kommer i veckan!

Nu ska jag sova,
Puss på er mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Amina

vet du vad?

Kände igen westfield litegrann, så ja sökte på googlemaps.

Vi bor ungefär 20minuter ifrån varrandra:)



Skulle vara kul att ses någon dag!

2008-07-09 @ 03:26:06
URL: http://aminatheresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0