Materialist?

Jag klarade inte att motstå, detta materialistiska land har gjort mig sjukt shoppinggalen. Jag älskar New York!!!

Jag har nog aldrig spenderat så här mycket pengar i hela mitt liv, när jag kommer hem måste jag skärpa mig. Har säkert minst fyrdubblat min garderob, köpt en ipod, käkat ute minst ett par ggr i veckan, varit i New York eller rest någon annanstans varje helg, och ja, jag köpte kameran till slut. Den kommer i slutet på denna vecka. (iiiiih...)

Som straff för att jag har blivit så shoppingberoende tvingas jag att spendera två timmar varje dag i 3 veckor på ett stort shoppingcenter. Ja det är helt sant, och jag vill bara spy på det nu. Yngsta tjejen går i sommarskola, och det tar ca 45 min att köra dit, så det är liksom ingen idé att åka hem emellan. Skolan ligger helt öde mitt ute i ingenstans, det enda som finns är ett jättestort shoppingcenter, och det är för varmt att sitta utomhus, jag har försökt. Utan pool att kyla ner sig i drabbas man av panik efter 10 min.

Jag vill bara spy på shopping just nu, det ger mig ångest. Istället sitter jag i deras sköna soffor och analyserar metoderna de olika affärerna använder för att locka till sig kunder. En affär flyttar runt på kläderna varje dag så att det ska se ut som att de har "mycket nytt". Hur orkar de kånka runt allt?

Helgen kanske ni vill höra om? Den var soft, det enda vi gjorde var att ligga och steka i townpoolen lör-sön. Jag och "my Jackass-friend" Fung hängde med brassarna Fernanda och Amanda. Jag tror att jag har slagit mitt personliga rekord i "negerhet" förresten, brunare än någonsin. Hoppas det håller i sig tills jag kommer hem!

Puss på er mina vänner!



Life is good även om pengarna är slut!
Fung och jag köpte varsin "Life is good" - T-shirt i Boston förresten. :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Då kan du ju ta kort på Uppsala i stället för att gå på festerna eftersom du är pank nu, smartskaft :) Kram, Mamsen

2008-07-23 @ 14:12:54
Postat av: Ida

Nee, så pank är jag inte. ;D

2008-07-23 @ 14:15:25
URL: http://garvo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0