Plugga i höst?

Jag blev antagen till Agronomprogrammet i Uppsala, ska jag tacka ja eller stanna kvar här i USA? Ska jag chansa på att en bra familj dyker upp? Måste fundera lite på detta alltså, men jag är grymt sugen på att börja plugget igen.

Idag har jag och Fung cyklat runt i Central Park hela dagen. Hon var ledig och jag slutade tidigt, så vi kånkade in cyklarna till stan. Jävligt klumpigt att ta dem på tåget, och det uppskattades inte av vissa bittra människor heller. Kan ju säga att det är livsfarligt att cykla inne på Manhattan också, trafikkaos, folk överallt, galna taxichaufförer... men vi överlevde och tog oss till slut till Central Park där vi cyklade runt ett bra tag, på cykelbanor faktiskt! Det är nog de första cykelbanorna jag har sett i det här landet minsann, här tar man bilen till grannen. Cykla, vad är det?


Imorgon blir det lite sightseeing med Veronika inne i stan. Ska också försöka att få en liten glimt av Bon Jovi som spelar gratiskonsert i Central Park imorrn. 60 000 gratisbiljetter har delats ut, men bara 50 000 personer släpps in, och folk har redan börjat köa till konserten som är imorrn kväll. Förhoppningsvis kanske vi kan höra dem spela i alla fall. :D

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Ida.

Jag har ocksa rematchat. Hamnade i LA och flyttar imorgon. Ska bli spannande. Har traffat familjen och det ar en tjej pa 3,5 ar. Kan bli bra hoppas jag. Vadret ar tusen ggr battre i LA an NYC ocksa. Lycka till!! Du far uppdatera mig om hur det gar! Ak inte hem. Du far bara detta visumet en gang i livet, kom ihag det!

Kramar

2008-07-14 @ 18:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0