Manhattan rulez!

Helgen har som vanligt spenderats på Manhattans gator. Nu sitter jag här i min säng och filosoferar om hur det verkligen kommer att bli när jag kommer hem till Linköping igen. Jag längtar sjuukt mycket efter att komma hem, jag älskar Sverige! Sveriges värderingar, hur man agerar och tänker, Sveriges natur osv. Men Manhattans alla händelser? Är man uttråkad sätter man sig på tunnelbanan och bara åker någon annanstans, det händer alltid något kul. I Linköping går man samma gata upp och ner, och allt är lika dött som vanligt. Till och med Stockholm är otroligt dött i jämförelse med Manhattan. Ändå längtar jag hem, jag har nog aldrig varit så patriotisk som jag är nu. Minsta tecken på Sverige och vi jublar!

Svammel svammel, ingen förstår ändå vad vi upplever och hur vårt tankesätt ändras...

I lördags åkte vi in och kollade på Sex and the city, den filmen var svinbra! Det var jag, Fung, Sandra, Lone, Chi Chi och fler kompisar till Fung som jag inte känner. Efter filmen splittrades vi, de andra skulle festa, och jag och Sandra åkte Downtown där vi gick runt och flummade. Hittade bästa bargatorna och clubgatorna, tyvärr är det ju 21 på alla dessa ställen. Fan fan fan fan!!! Fast Sandra och jag hade kul i alla fall, bara att gå runt och titta på folk och allt som händer på gatorna är så himla kul här. Vi hamnade till slut på en indisk restaurang, den var väl sådär. Det tog typ en timme för dem att fatta att vi ville ha notan!

Idag åkte vi in till Manhattan igen, jag och Sandra. Jag var himla arg när jag kom fram, tror ni inte att jag glömde mina solglasögon på tåget?! FAN! Vilken tur att H&M finns då... Men Sandra, vi skulle ju inte handla på H&M! En klänning, ett par solglasögon, en t-shirt, ett par leggings och en väska rikare kom jag ut därifrån. Och ja, min lön är nu slut för denna veckan också.

Efter shoppingen åkte vi Uptown och hamnade i Harlem, och vi var nog de ända vita personerna så långt ögat kunde nå. Just det området vi hade hamnat i kändes lite creepy faktiskt. Vi rusade nerför gatan, en sväng in i Central Park, och senare mötte vi upp Fung som kom travandes i gårdagens festoutfit. Hon hade minsann inte åkt hem inatt.

Vi drog Downtown, ända ner till udden på Manhattan. Där gick vi runt lite i parken vid vattnet, och vi konstaterade: Detta är livet! Såg oss omkring, folk låg och njöt i gräset eller på en parkbänk, en ipod i öronen eller en bok i handen. Några fiskade, ett gäng killar drog stolt upp en fisk. Solnedgång och fotografering, ingen stress, äntligen ingen stress i New York!

Nu ska jag sluta flumma,
god natt!

Puss på er mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Elin

Visst ar det harligt med Manhattan! Det ar absolut ngt jag kommer sakna nar jag kommer hem, tank va lilla Linkoping eller Stockholm vad ar det egenltigen...undra hur manga ganger jag kommer saga hemma, men vi drar in till NYC eller visst ja gar visst inte......galler att njuta medan man ar har iaf!



du kolla din hotmail jag skickar en inbjudan till dig dar!

kram

2008-06-02 @ 16:22:51
Postat av: Mamma

Jodå, JAG förstår, har ju också varit i USA och man måste ha upplevt det för att veta vad folk pratar om. Men man vänjer "om sig" rätt så fort igen - människan är bara så :) Här smälter vi, gräset är gult, himlen är blå - ha det bra! Kram, Mamsen

2008-06-02 @ 16:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0