Det går bättre!

Jag vet inte om jag orkar dra allting som har hänt, blir ganska mycket då.

Ikväll blev det ingen fest, utan det blev en softarkväll istället. En tjej från Kroatien skulle ha någon slags välkomstfest för hon kom hit i förrgår, men jag tror inte att det blev av. Hon verkade inte så road direkt heller, så efter att ha ringt några ggr utan svar struntade jag i det. Jag följde med värdmamman och tjejena till ett mall istället.

Vi hann inte gå så mycket, för de stängde vid 21, men jag hittade mycket fint. Tog helt fel storlekar så klart (inte van vid amerikanska storlekar), så jag hann inte prova mer, men gick hem med en tröja för $2. Yes, det är ungefär 14 kr?

Efter det gick vi till det berömda Target, och jag tror att jag kommer att älska den affären. De har verkligen allt mellan himmel och jord! Mat, elektronik, kläder, inredningsgrejer - allt till billigt pris! Där hittade jag två par shorts och en bikini. Ett par shorts var av märket Converse, love it!

Haha, so fun, jag struntade i att ta med mig sommarkläder hit - "det kommer jag ändå köpa nya och jag behöver dem inte inom de närmsta veckorna." Så fel man kan ha!

När vi kom hem efter vår lilla snabbrunda åkte jag till Fung och kollade på American Idol som hon hade spelat in en dag, kommer inte ihåg vilken dag det går på TV. Där träffade jag en annan tjej också, från Mexico. Hon var verkligen jätterolig och jag kanske ska in till NYC på söndag med henne! :)

Alltså det är helt underbart hur mycket familjen bryr sig om mig och mina kompisar. Pappan valde att jobba hemma idag enbart för min skull, så att han kunde hjälpa mig att hitta flyg och grejer till Miami. Han satt med mig hela dagen och hjälpte mig, samtidigt som han satt i "möte" med sina chefer över telefon. De ger mig ledigt en vecka utan att dra av mina semesterveckor + hjälper mig att fixa allting, underbart! Dessutom körde han både mig och Madelene till Social Security Office för att ansöka om ett social security number, och hjälpte oss med det. (Vi måste ha det för att kunna ta amerikanskt körkort och lite sådana grejer)

Pappan bjöd även in Madelene till att åka skidor med oss någon helg, och jag får ta med vilka kompisar jag vill upp till Vermont för att åka skidor. Niice!

Så, resan då: Jag kommer att åka 3 dagar med Elin, Jennie och Martina till Miami. Därefter kommer jag att möta upp Fung och hennes tyska kompis för att stanna med dem i 3 dagar. Vi kommer att bo precis vid Miami Beach, som kommer vara fullpackad med ungdomar eftersom det är spring break överallt! Nice! Jag har inte så stor koll på vad vi ska göra än, väldigt spontant som sagt, men jag tror att Fung och hennes kompis planerar att hyra bil och köra runt lite i alla fall. Elin, Martina och Jennie kommer att fortsätta till Orlando, till Disney World osv. Jag har redan gjort det en gång och sett allt med min familj, så jag skippar det den här gången och sparar mina pengar.

Anyway, om flyget inte är försenat på hemvägen har jag 2 timmar på mig att transportera mig från flygplatsen till Manhattan för att hoppa på ett tåg till Vermont. Jag kan alltså göra båda sakerna! Åka 6 dagar till Miami, och därefter komma upp till Vermont för att åka skidor i några dagar. Det beror helt på om jag hinner med tåget, det går nämligen bara ett tåg.

Nej, nu måste jag gå och lägga mig. So strange att Jennie skriver till mig på msn och att det är morgon i Sverige, jag ska sova nu liksom? Godnatt!

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Tjja IDA :D Jag är här och läser var och varannan dag. Det är kul o se hur det går för dig. Jag hoppas allt kommer bli super för dig :D Ha det gött. Kram, Michelle

2008-03-15 @ 13:32:21
URL: http://michellebeit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0