The naked cowboy!

Hot hot hot!



Jag var med Patricia, en tjej från Brasilien, i NYC idag. Vi spenderade flera timmar på Times Square, igen... Hon hade aldrig varit i NYC förut, så det var kul. Äntligen fick jag se the naked cowboy! Kan ju säga att vi som hade vinterjackor på oss frös skitmycket, så undrar hur han kände sig? Han måste tjänat bra med pengar, folk som stoppar 2 dollar i hans gitarr var femte sekund för att få ta kort med honom.

Titta noga och läs vad det står på den gröna skylten bakom "frihetsgudinnan".


Det blev inte så mycket kläder den här gången, utan vi hittade så mycket annat roligt att titta på, bl.a. "World of m&m:s". Det var en tre våningar stor affär med godis och massor med souvenirer med godiset m&m på. Mycket kul där inne!



Igår var Fung här förresten, vi tittade på film hos mig istället för att gå bio. Vi hade såå mycket att prata om, och vi hade så roligt. Flummade runt i bilen mitt i natten och hade oss! Hon hade glömt sina hemnycklar så hon fick sova här till slut. Inte så kul att plinga på dörren kl 3 på natten kanske. :D

Jag var också på IKEA igår, och nu förstår jag varför svenskar är så galna i det när de är utomlands. Det kändes som att gå inne på IKEA i Linköping, allt ser exakt likadant ut! Alla namn på prylarna är självklart på svenska också. Familjen tyckte det var kul att få veta betydelserna.



Jag fick nya lakan och en spegel av dem, och jag och mamman ska leta tyger för att sy nya gardiner och dukar till sängborden - hejdå rosablommigt! :P

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag kan inte se vad som star pa den grona skylten!

2008-03-10 @ 02:28:04
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Ida

Jag vet, när man lägger upp bilder på blogg.se blir kvalitén urkass. Det står i alla fall "Välkommen"! Yey!

2008-03-10 @ 03:35:34
URL: http://garvo.blogg.se
Postat av: karin

Ja, jag har börjat bli lite stressad faktiskt, så mycket man ska hinna med, så många man ska hinna träffa och samtidigt hinna tänka på packning o allt annat man måste fixa.. Hur går det för dig, börjar det kännas bättre nu när du har varit där ett tag? :) haha roliga bilder föresten!
Kram

2008-03-10 @ 12:50:27
URL: http://skrallan.blogg.se
Postat av: Mamma

Haha, m+m, då kan väl lkpgs chokladfestival slänga sig i väggen. Men sscchhååå gött det var med ssschhoklad, ossccht och viiihn provning! Mår fortfarande illa och svajar:)Och fick tag i min absoluta älsklingsost från Schweiz som jag inte har hittat här på 24 år! Tête de Moines, såååå himmelsk!! Kram, Mamsen

2008-03-10 @ 16:34:17
Postat av: malin

hoppas du har det superbra! :) jag är så avundsjuk!

2008-03-12 @ 11:16:24
URL: http://mand3lm.blogg.se
Postat av: Julia H

IKEA kan vara hela ens värld när man har fruktansvärd hemlängtan. Det är något med maten, att allt är på svenska, något man känner igen. Sånt är bra, det stöttar.

(Tro mig, när jag var i både Frankrike, 4 månader och Australien, 1 månad, så var jag inne och käkade köttbullar minst en gång. Plus att jag köpte djungelvrål. :) Det kan ha räddat mig från en psykos, typ.

World of M&M måste jag skriva upp på min lista. :) Diiit ska jag! :D

kramar!

2008-03-14 @ 14:16:16
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0