Festival!

Nu har jag precis bokat en biljett till Philadelphia, imorrn sticker jag! 15 dollar är sjukt billigt för att åka dit, kinesbuss ska jag åka. Vi får väl se om jag överlever, fick ju höra lite historier om Jennie och Martinas alla kinesresor. Haha!

Det jag älskar med detta jobb är helgerna!! Ingen helg är den andra lik, det händer så otroligt mycket. Resor och sevärdheter, möte med nya människor från olika kulturer, nya upptäckter hela tiden osv.

Det jag hatar med detta jobb är veckodagarna, känslan att gå upp kl 6 varje morgon för ingenting, och inte speciellt exciting att bädda en 14-årings säng eller hur? Men om jag tänker efter så kanske det är värt det trots allt, att stå ut detta tråkiga jobb för det ger så mycket annat. Kompisar i alla världens hörn som man kan hälsa på senare, upplevelser, bättre engelska. Jag inser också mer och mer hur jag själv fungerar i vissa situationer, vad jag vill göra här i livet, vad jag absolut inte vill göra. När man kommer till ett annat land där tankesättet är så annorlunda, där människor agerar annorlunda, då ser man hur man själv är.

Hur som helst, på söndag ska vi dra på festivaaaaal!! Jag är väl inte så bra på att komma ihåg namn, så jag kan ju inte påstå att jag känner igen så många band på listan, men det blir säkert kul.

http://www.thebamboozle.com/

Puss på er mina vänner!

P.S. Filmen Prom Night var inte så bra som vi trodde, den sög ganska hårt faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Var rädd om dig och ha det så kul! Kram, Mamma och Pappa

2008-05-01 @ 19:02:39
Postat av: Mikaela

HAha Prom Night var ju lite rolig. Hela biosalongen skrattade nar vi sag den XD

2008-05-01 @ 21:24:22
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Martina

Haha Ida, lycka till med kinesresan! Du lär ju inte få tråkigt iaf=)

2008-05-04 @ 12:31:23
Postat av: Ida

Martina:
Det var faktiskt knappt några kineser alls, och bussen var jättebra. Vi var i tid och busschauffören kunde engelska! :)

2008-05-08 @ 00:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0