Köttbulle?

Idag ställde jag mig på vågen och fick en chock, den måste vara trasig?! Första månaden jag var här levde jag ungefär på en macka om dagen, vilket såklart resulterade i viktminskning. Efter den månaden började saker och ting gå bättre för mig, jag blev gladare! Jag började äta, och äta och äta. Mitt jobb är ju dessutom inte så värst utmanande, det finns inte så mycket att göra dessa fyra timmar varje eftermiddag, vad gör man då? Jo, man äter och äter. Vad äter man? Jo, man gräver fram något ur "snackhögen" på bänken mitt i köket, alltså rent socker (corn syrup) och fett som ligger framme och frestar en. Ändå har jag varit ute och motionerat varje dag sedan jag kom hit. Ja, ni hörde rätt, minst 45 min powerwalk/jogging med hunden varje dag + cyklat lite då och då. Vad är felet? Denna jävla amerikanska äckelmaten!! ÄCKLIGT! Helt plötsligt inser jag här att McDonalds i Sverige är ganska nyttigt, ja det är en stor skillnad. Framför allt de svenska pizzorna är ju rena hälsomaten också.

Nu ska jag ut och springa av mig filéerna, som Sandra säger. Det får fan bli en timmes springtur, fast då dör jag nog.

Annars har det inte hänt något speciellt de här dagarna. Grillkväll med familjen på söndagen + alla mina svenska vänner var inbjudna. Riktigt trevligt! Annars har vi gjort det gamla vanliga, shoppat, filmkväll och bio. "What happens in Vegas" är en sjukt rolig film, jag garvade så jag tjöt! Iväg med er och se den!

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

Aaah, jag måste se den filmen snart då ju, och vi MÅSTE SES SNART!!

HAHAHA jag kommer komma hem som värsta hälsofreaket ju. Vet du va jag gör nu förtiden, Jag kollar innehålls förteckningen på mat. Hallåååå, Jag har ALDRIG gjort det förut.
Jävla, äckliga usa!! HAHHAHAA

2008-05-15 @ 01:58:23
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0