American dream...

Vilken knäpp helg än så länge, nu har jag en del att berätta för er!!

I fredags stressade jag in till NYC för att möta upp Fung och hennes kompis Parasto som hälsade på från Sverige. Det skulle då bli utgång och vi hade jättehöga förväntningar. Vilket hostel tror ni inte Parre sover på då, jo om inte American dream hostel! Hahahaha... ni kommer väl ihåg bilderna från när Jennie och Martina sov där?

Vi fixade till oss och senare kom ytterligare en tjej med oss, Berenice. Vi drog till ett ställe som heter Pacha, skulle tydligen vara en skitbra club, och denna kväll var det 19-årsgräns. Väl inne efter att ha betalat 30 dollar höll vi på att smälla av! Herregud vilka fjortisar. Amerikanare, 21 år och yngre vet verkligen inte hur man ska bete sig. De har ingen stil överhuvudtaget. Det kanske inte är så konstigt med tanke på hur hårt hållna ungdomarna är här, de får liksom inte chansen att komma över fjortisåldern innan 21 år. Jag säger då, aldrig mer Pacha och aldrig mer under age clubs, it's nasty!! Här ska införskaffas falskleg minsann (om inte mitt leg redan fungerar dvs).

Så vad gjorde vi då? Jo, vi lämnade cluben och gick vidare. Det blev inte en droppe alkohol denna kväll, musiken sög på cluben och till slut sket vi i allt. En fredag natt på Manhattan spenderades inne på en pizzeria, innan vi till slut begav oss till hostelet igen runt 4-tiden. På hostelet trängde vi ihop oss fyra personer i ett curry-stinkande rum på max 3 kvadratmeter med en betongvägg två cm utanför fönstret. Jag sov på golvet och riskerade att få både loppbett och spindlar på mig, men som tur var överlevde jag!

Dagen efter, alltså idag åkte vi till Chinatown. Har nu tappat räkningen om hur många ggr jag har varit där, och jag måste säga att jag tycker inte om dessa chineser längre. "Gucci, Chanel, miss miss come here"

Hur som helst bestämde vi oss för att dra till frisörgatan för att fixa till oss lite. Inne i frisörsalongen var det en jävla hets. Tänk inte, sätt dig bara i stolen och låt dem göra vad de vill ungefär. Jag fick lite smått panik när hon började klippa hej vilt. Fung fick en bra frisör, men min frisör fattade inte vad jag sa och hon kunde fan ingen engelska. Det var bara att blunda och be till Gud att hon inte skulle klippa alltför mycket. Det blev lite kort måste jag säga, bilder kommer när jag har färgat håret. Just nu behöver jag en mössa! Det positiva var väl att det bara kostade 22 dollar, att fixa till håret här i USA är jättedyrt så detta var ett bra pris.

Efter frisören stressade jag vidare mot Broadway för att möta upp min värdfamilj, vi skulle gå och se en gymnastik-show. Efter att ha stått och svettats i tunnelbanan, som för övrigt var som en sardinburk, och efter att ha armbågat mig fram genom folkmassan på Times Square kom jag dit i sista sekunden. Showen var grym måste jag säga, jävlar vilken smidighet och styrka de hade!

Nu ska jag sova, imorrn blir det att gå upp tidigt. Det ska vara en marknad i hela staden imorrn och senare på eftermiddagen ska jag iväg och kolla på Riverdance i Newark.

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha sov du pa American dream frivilligt!? Illa men det kunde ju vart v arre, du kunde ju bott dar 1 hel vecka! Saknar dig, hor av dig snart! Kram

2008-05-06 @ 08:03:27
Postat av: Ida

hahaha, jaa tyvärr.. :D

Saknar dig också Jennie!!
Kram

2008-05-08 @ 00:49:09
URL: http://garvo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0