Konst?

I lördags sov jag läänge efter att vi hade varit ute. Usch, jag fick lite problem där dagen efter. Familjen tyckte inte om att jag kom hem kl 04 minsann, även om de inte hörde mig och fast de tidigare sagt att jag får komma hem när jag vill. Mamman hade tydligen suttit uppe och väntat till 02.30 och frågade därför dagen efter när jag kommit hem. Jag blir så irriterad över att de säger en sak och sedan menar en annan sak, vi har diskuterat ett par ggr att jag absolut inte vill ha curfew och det har varit okej för dem, så jag vet inte vad som händer nu. Jag är vuxen nog att ta hand om mig själv, jag behöver ingen extramamma.

I alla fall, senare på kvällen åkte jag till Madelene där jag var inbjuden till middag hos hennes värdfamilj. Riktigt trevligt måste jag säga, och Madelene är en mästerkock! Efter middagen var det jacuzzin som gällde, asgött! :) Vi konstaterade också att vi borde ha en filmkväll i jacuzzin eftersom de har TV och video i det rummet.

Igår gick jag upp tidigt på morgonen för att följa med min värdmamma och den yngsta tjejen till "The Metropolitan Museum of Art". Hon hade någon läxa i skolan som skulle göras där. Jag trodde dock att de skulle umgås lite med mig också, men nehej, de åkte hem efter en timme. Jag gick alltså runt där i 4 timmar alldeles själv, men det var ganska intressant där faktiskt! Ha, det trodde ni inte om mig! Konst liksom? ;D

Efter muséet skulle jag ta mig till Times Square igen, det var bara det att det var någon Greek Parade så det var asmycket folk, ingen taxi, ingen buss och ingen tunnelbana. Bara att traska på då! Jag powerwalkade i en timme ungefär, gick från 82 street till 34 street - låångt!

När jag väl kom till Times Square mötte jag upp Madelene, Sandra, Carina, Fung, Bastian och några tyska tjejer. Alla var verkligen i NYC igår och vi hade svinkul! Vi käkade på någon restaurang, gick och shoppade lite osv. Jag köpte ett par vita jeans på Zara, 35 dollar (210 kr), fy vad billigt!

Puss på er mina vänner!

Update, bilder:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Aaaah, konst ! Amerika gör dig gott ser jag :) Och nu kan du väl varenda gata på Manhattan, eller? A propos konst: vad tyckte du om min fina bild??? Kram, Mamsen, den riktiga, snälla, inte den konstiga fejka :)

2008-04-07 @ 17:58:48
Postat av: Amina

haha ja det ska jag verkligen göra...
Nja jag trivs inte jättebra nej, men jag fick reda på att man inte får byta familj inom en månad och det känns skit bra för då har jag tid på mig att tänka igenom det!Behöver liksom inte stressa för jag vantrivs såpass mycket än...

Har du funderat mer på din rematch?

2008-04-07 @ 18:18:55
URL: http://aminatheresa.blogg.se
Postat av: Marie

Hej!
Nu är det nyblaggat i alla fall :)

2008-04-07 @ 18:42:22
Postat av: Ida

Mamma: nee kan inte riktigt alla gatorna på Manhattan än.. haha.kommer ta ett tag för mig som går vilse hela tiden!

Marie: Vad har du för bloggadress då?

2008-04-09 @ 20:49:20
URL: http://garvo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0