Miami!

Ja nu är det nog dags att berätta lite om Miami eller? Fy vad seg jag är!!

Var ska jag börja? Ja, kvällarna ska vi inte tala om kanske. Det var fest, fest, fest.... Det var roligt! :) Mitt hotell var så himla bra, hade bra uteplats och pool och mycket folk från olika länder så vi satt där och förfestade lite, sedan blev det lite clubar. Jag som är "21" på mitt leg fick ju köpa ut åt alla, och clubarna var det inte svårt att komma in på. De tyckte våra leg var för krångliga, lika bra att släppa in oss! En del svenskar var det faktiskt också på hotellet. Typiska svenskar som super skallen i bitar, jättevänliga på kvällen men dagen efter pratar de inte med oss. Eller jo, på kvällen igen så klart när flaskan är öppnad. Ne vet ni vad, det fanns roligare människor att umgås med!

Första tre dagarna var jag som sagt med Elin, Jennie och Martina. Vi låg på stranden första dagen, så underbart! Andra dagen blev det lite sämre väder, ösregn på kvällen och dagen efter det också. Vi hade vatten upp till knäna nästan, ja inte riktigt. Men det var faktiskt översvämning på gatorna. Men vi hade kul ändå, fest på hotellrummet!
Ojojoj, ni skulle sett Jennie. Solskyddsfaktor 30, molnigt ute - röd som en kräfta. Fy vad vi skrattade åt det.



Två roliga killar från England och en kille från Texas träffade vi också!

Vi åkte också iväg till Miami Seaquarium, det var ganska kul, även om Sea World i Florida är mycket större och bättre. Vi såg Flipper hoppa lite i alla fall, ni vet delfinen från filmen.

.

Ja, efter de dagarna mötte jag upp Fung och Lone. Fung är en svensk aupair som bor här i Westfield, och Lone är hennes tyska kompis som jag aldrig hade träffat innan det. Det var meningen att jag skulle byta hotell och bo med dem, men jag kunde inte hamna i samma rum och det hostelet var ganska äckligt. No way sa jag då! I am staying here. Så jag stannade helt själv på det tidigare hotellet, men bytte från privatrum till korridor. Det funkade helt ok, de andra bodde ju bara ett kvarter bort. Jag hade ju pool och uteplats till skillnad från dem, så vi satt på mitt hotell och hängde istället. Dessutom var ju personalen bra.... ;) ulala, mer säger jag inte.



Vad gjorde vi tre då? Jo vi drog på en riktig roadtrip, hyrde en liten pluttig vit bil som vi glassade runt i. På med musik, veva ner rutorna och ut med huvudet och sjung! Perfekt att bilen var så liten också, vi kunde klämma in oss i minsta parkeringsrutan i Miami. Det var jättesvårt att hitta parkering, men vi lyckades med vår lilla bil. Endast ett par cm till bilarna framför och bakom. Haha det var så himla kul när vi parkerade. Folk stannade upp på gatan och glodde, men visst kan vi tjejer parkera i minimala rutor, ha! Lone var grym på fickparkering.




Vi åkte ner till Key Largo för att snorkla, det var skitcoolt! Det var första gången jag snorklade så det var kul! Denna dag blåste det ganska mycket så de ville helst ha erfarna snorklare, äh skitsamma sa vi. Kör bara! Efter snorklingen, när vi kom upp i båten igen frågade guiden: "såg ni några hajar?" What?!? Jo, det finns tydligen hajar där. Vi får se om jag har möjlighet att scanna in undervattensbilderna också när jag har fått dem av Fung. :)




Dagen efter begav vi oss mot Everglades, och efter några timmars körning och äntligen framme så säger de att båtturen är fullbokad. What?! Men det gjorde ingenting, vi letade reda på dessa små alligatorer på egen hand, och efter det åkte vi ut med någon airboat istället. Airboaten gick för övrigt sönder mitt ute i träskmarken, så där satt vi ett tag innan de kom och hämtade oss.



Ja, vad ska man säga mer om denna resa? Den var spontan och underbar! Jag skrattade konstant och jag levde livet!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka härliga bilder, vill också dit

2008-04-08 @ 05:49:25
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Mikaela

Verkar som en kul resa. Miami ar underbart!

2008-04-08 @ 14:52:04
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Elin

vad roligt och bra vi hade det i Miami! önskar vi kunde varit där längre!

jag försöker skicka lite bilder till dig!
kram

2008-04-08 @ 16:46:40
Postat av: Emelie

Rosa??? På Ida? Ett rosa plagg på Ida kan det vara möjligt?? ;) Men det var väldigt fint!
Ser ut som om du och alla andra har haft en jätte bra tid i Miami!!
Saknar dej bruden! Sköt om dej, puss o kram

2008-04-09 @ 18:55:30
Postat av: Ida

hahah, det är inte riktigt rosa..inte sådär rosa-rosa.. ;)

2008-04-09 @ 20:47:53
URL: http://garvo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0