Min hårddisk.

Jag kan fortfarande inte sova, så nu ska jag nog ta tag i det tråkiga arbetet med att få ordning på prylarna i datorn. Säkerhetskopiera allt till min externa hårddisk och sortera all musik som ligger i total oordning med dubletter av flera album osv. Jag har nog bestämt mig för att lämna kvar hårddisken hemma i Sverige.

Något att tänka på när ni tar med elektriska prylar till USA, kolla hur mycket spänning de är anpassade för. Spänningen i vägguttagen är ju annorlunda där, vilket kan medföra att datorer, hårföner och andra elektriska prylar inte fungerar. Smågrejer som mobilladdare och kameraladdare brukar fungera, men datorer får man kolla lite extra på. Som tur är gick ju min adapter till datorn sönder så jag var tvungen att köpa en ny, och på den kan man ställa om spänningen så att datorn fungerar i USA. Gud så bra, tur i oturen som sagt!

Sverige har 230V i vägguttagen, och USA har 110V. Läs på prylarna vad de är anpassade för.

Hur som helst, det kan nog vara bra att lämna alla viktiga prylar på en hårddisk hemma och sedan köpa en ny i USA för ett par hundralappar. Inte så farligt. En viktminskning i resväskan i alla fall, great. ^^

Veckans tråkigaste inlägg, over and out!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0