Helgen.

Nej, om man kanske skulle ta och berätta vad som hände i helgen då? Just nu har jag ju faktiskt tid då barnen firar sommarlovets början. Äldsta är på någon avslutningsfest, och yngsta hos en kompis.

Fredag: Restaurangen Fridays. Sverige-gänget och Brasilien-gänget, trevligt men jag var oerhört trött så jag åkte hem tidigt.

Lördag: Åkte vi in till NYC, och jag var jättepepp på en båttur och inlines i Central Park. Men eftersom vi var fyra viljor så blev inget gjort på ett bra tag, och jag var sjukt irriterad där ett tag. Vi gick en sväng på Brooklyn Bridge, men fick vända eftersom det började åska. Vi drog vidare och diskuterade vad vi skulle göra härnäst, och eftersom vi inte kunde bestämma oss splittade vi till slut på oss. Sandra och Carina drog iväg mot ett museum, och Madelene och jag gick till Central Park. Dock var muséet stängt och det ösregnade så vi antog att inlinesuthyrningen också var stängd. Skitsur som jag var vände det snabbt till glädje igen eftersom vi hade hamnat mitt i en festival. Massor folk, musik, ja vi ställde oss helt enkelt i kön, och kom in till en stor scen. Vampire Weekend spelade, ett rockband från New York. Jag har aldrig hört dem förut, men de var bra! :) Kan ju säga att det typ haglade nästan, som Carina sa, det var som att simma klädsim. Efter konserten sprang vi i regnet, hoppade i vattenpölarna (hade förövrigt vatten upp på vaderna) och försökte hitta en toa och mat. Toa hittade vi, men gav upp restaurangletandet eftersom vi var som blöta hundar. Vi åkte hem.



Söndag:
Skulle åkt till beachen, men alla bangade i sista sekunden. Jag åkte då in till NYC igen istället, mötte upp Fung och hennes syster + kusin som hälsade på från Sverige. Vi drog och käkade i Chinatown, "riktig" kinesmat, ingen fejk kycklingcurryblask. Var lite ovanliga saker jag fick smaka, och det där med att äta med pinnar är ju bara att ge upp. Efter att ha försökt döda maten genom att hugga med pinnarna, bad jag till slut om en gaffel. Jag var nog den enda på det stället som åt med gaffel. För övrigt hatar jag chinatown just nu, är trött på alla som sliter i en, "gucci, chanel, miss miss come here". Nej, jag vill inte ha era fejkväskor!

Efter maten drog vi äntligen ut med en färja!! Vi tog Staten Island Ferry över till Staten Island. Den var gratis och man fick se både Skyline och Statue of Liberty. Själva ön var väl inget att ha direkt, creepy people överallt.

Puss på er mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0