D.C. (äntligen!)

Dags att berätta om Washington D.C. kanske? Vet inte om jag orkar dra hela resan, det är så mycket. Jag anlände på fredagkvällen i alla fall, mötte upp Carina och Sandra som varit där sedan torsdagen. Fick träffa Bill, vår "privatguide", någon som Sandra kände. Han var störtskön, visade oss runt massor och han hade till och med hyrt en bil för vår skull så att han kunde köra runt oss. Dock blev det ingen privatvisning av Pentagon som vi skulle fått, men han lovade att vi skulle få det om vi kom en annan gång igen. Som tack för besväret fick han vår handgjorda "Swedish emergency dictionary". Den innehåller allt man behöver veta, alltså fula ord och dirty talk.

Det blev mycket sightseeing i D.C. Många monument från kriget och presidenterna som skulle kollas in. Vi tog en gratis guidning som skulle ta ca 2-3 timmar, men pga. allt som försiggick i staden denna helgen så tog det 6 timmar. Vi var helt slut efter turen. Skärpning, samla krafter, nu ska vi festa! Vi gjorde oss i ordning för fest och fixade sprit som vi satt och förfestade på inne i rummet på hostelet. Det var vi tre tjejer, Bastian, Adam + en hög med tyska kompisar till dem, och sedan var det också några från England som joinade oss.

Vi drog ut till en club som Sandra tjatat om i veckor, Black Cat. Där inne var vi i ca 10 min innan vi blev utslängda. De trodde att jag var 21 så jag fick köpa drinkar i baren, men gjorde misstaget att låta Sandra och Carina ta en liten sipp. Civila vakter stod och verkligen granskade varje människa inne på cluben, och vi åkte ut med huvudet före. Svinarga gick vi nerför gatan och bestämde oss för att käka något. Vi hamnade på en mexikansk restaurang med livemusik, vi dansade, shottade och hade svinkul! Där frågade de inte om leg alls, alla njöt av drinkarna. Inte en kotte inne på restaurangen pratade engelska, det var spanska som gällde, ja det går väl bra? Hahaha... riktigt lyckad utekväll blev det till slut i alla fall!

Dagen efter blev det att gå upp tidigt igen för mer sightseeing. Bakfulla åkte vi ut och kollade in George Washington's hus där han bodde innan han blev president. Fast jag var faktiskt inte bakfull, jag var nog piggast av alla. Satt i framsätet och agerade DJ som vanligt, medans de andra sov i baksätet.

Det var ganska häftigt att vi kunde åka till D.C. just denna helgen eftersom det var Memorial Day, en dag att minnas krigens sorger, och att hylla alla soldater. De hade stora parader, motorcykel-folk i hela staden, minnes-ceremonier vid de olika monumenten osv.

Ja, det var väl det jag hade att berätta, finns inte så mycket att säga, ingen förstår våra internskämt i alla fall! :P Ni ska få se ett urval av alla de 180 bilder jag tog.

Puss på er mina vänner!


Första kvällen hade vi krig! Biljard, airhockey och fotbollsspelet...



6 timmars sightseeing




Feest! (Lägg märke till vinflaskan som öppnas med en sax)




Mer sightseeing (bla. George Washington's hus)




Paraden (mest folk som syns på bilderna)




Hihi, kolla in denna affären



Kommentarer
Postat av: Big Mama

30o här med, har svällt upp som en flodhäst med elefantfötter... :( Hälsa så gott till Elin och njut av havet! Här blir det bikini o jasminbusken i e.m. Kram, Mamsen bilder följer

2008-06-07 @ 11:32:45
Postat av: Ärthjärna

äähm, och hjärnan krympte visst: tack för de fina bilderna, tycker den med dig och "gubbarna" är jättekul. :)Mamma

2008-06-07 @ 11:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0