1st time in a yellow cab.

I söndags åkte jag med en mexikansk tjej till NYC, Mariana heter hon. Väl inne i NYC träffade vi 4 av hennes kompisar, killar som också jobbar som aupairer. De var väl schyssta och så, men alla pratade spanska hela tiden. Jag fattade inte ett ord så jag var ganska sur på dem. De kunde ju engelska, men var bara för lata för att prata. Jennie, du skulle ha varit här och översatt åt mig! Haha, de lärde mig några roliga fraser i alla fall, som jag tyvärr har glömt nu, värdelöst jag vet.

Vi gick runt lite på 5th avenue, ni vet där alla de dyra affärerna är. Dior, Chanel, Coach, Louis Vuitton osv. Det var kul att prova dyra saker minsann! En klädaffär (kommer inte ihåg namnet) hade värsta discot inne, mörkt och blinkande lampor, hög musik. En sk. modell stod utanför halvnaken så man fick ta kort ihop med honom, men jag tyckte mest han såg löjlig ut när han stod där och spände. Inte lika kul som the naked cowboy, haha. ;)

Till sist hamnade vi en sväng i Chinatown, där vi kunde köpa dessa dyra märken billigt billigt. Det mesta är fejk så klart, och polisen har varit där ett antal ggr för att rensa upp bland fejksäljarna utmed gatorna.

Jag hittade i alla fall ett par snygga solglasögon (inget dyrt låtsasmärke, palla det!) och en Hugo Boss- parfym. Parfymen var äkta i alla fall och kostade 24 dollar! Jag ska nog dit fler ggr och köpa parfym, så jävla billigt!

Puss på er mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0