Bättre!

Nu har allt blivit lite bättre igen, jag hade en liten breakdown förut men nu har jag pratat ut med värdföräldrarna. Som sagt, jag var inte så nöjd över mitt rum, värmen i huset och schemat för barnen. Nu har vi gått igenom allt och föräldrarna verkar förstå min situation. Som jag sa till dig mamma så är det svinkallt här, speciellt i mitt rum eftersom jag har tre fönster. Värdpappan kom nyss in med en hög med handdukar som vi la för alla fönster, och de ska försöka att hitta något slags element till mitt rum så jag slipper att ha dörren öppen för att få in värme. Hoppas att de hittar något snart!

Angående fula gardiner och rosablommiga lakan så får jag göra om hur mycket jag vill i mitt rum. Jag får flytta möblerna, och pappan skulle kolla om jag kunde få någon slags bokhylla också. Vi ska också åka till IKEA någon helg för att köpa en spegel och nya lakan, lite roliga kuddar osv för att göra det mer personligt här.

Schemat får jag också ändra lite som jag vill, mamman sa att jag inte behöver göra allt på det sätt som den gamla aupairen har gjort, vilket känns skönt. Det är faktiskt skönt att hon har åkt nu, för jag har känt mig lite utanför faktiskt och jag hade inte så mycket gemensamt med henne. Hon ska resa runt i USA i 3 veckor nu, sedan kommer hon tillbaka i 3 dagar igen för att säga hejdå.

Efter att hon hade åkt, åkte jag och värdpappan till biblioteket och hyrde massor med filmer till mig. Vi har också pratat en hel del ikväll, de hade äntligen tid att sätta sig ner med mig för att lära känna mig. Vi pratade om intressen, kompisar och vilka platser jag skulle vilja resa till när jag är här. Kanske jag får göra en spännande resa när barnen har spring-break, men det blir en hemlighet fram tills vi vet vart det blir. Jag hoppas att det blir den roligaste platsen de hade som förslag, men vi får se! ;)

Elin, jag kan faktiskt hyra film gratis på biblioteket. Det är de nyaste filmerna som kostar 1 dollar/dag, de äldre filmerna är gratis i 7 dagar! Jag ska se Sex and the city - maraton nu, och någon gång ska jag ta Sex and the city - touren i NYC, den verkar riktigt kul! Se alla ställen där de spelade in serien och så.

Nu har jag skrivit en hel del, så nu ska jag nog ta och gå och lägga mig. Har för övrigt träffat Fung och Carina idag med. Fung hjälpte oss att öppna bankkonton och sedan tog vi en fika på Starbucks. :)

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Ida

okaj så bra.. ja det är skönast att komma in i familjens rutiner och man får vara lite själv, göra det på sitt sätt, men som sagt det tar lite tid att komma in i allt.
Tänkte på värmen i huset.. haha tror att amerikanarn i genomsnitt har väldigt kallt i husen. Jag har det med, har precis börjat vänja mig! Har sovit med massor av kläder och tänken för att inte frysa ihäl (då har jag även en heater i mitt rum)

Bra att du trivs :) du bor i NJ ngn stanns va?

2008-03-06 @ 04:50:49
URL: http://idaellinorh.blogg.se
Postat av: Jannica

Så bra att ni kan prata med varandra och att du säger ifrån när det inte känns bra! Tror det är bra att redan från början visa att man inte accepterar allt om man inte är nöjd, det öppnar upp för att kunna konversera även senare utan att det blir konstig och tryckt stämning. Verkar bra att de tar till sig det också! :)

Finns det bra universitet och så i närheten? Har du funderat något på när och vad du ska plugga för kurs?

2008-03-06 @ 07:07:39
URL: http://missjannica.blogg.se
Postat av: Marie

Hehe, jo jag kollar den dagligen (nattligen :P), och läser allt. Jätteintressant att höra hur det är med dig och hur det går där borta. Du kommer nog få det jättebra, verkar vara en bra familj.
Okej, är det svenskar (och även andra) som bor nära där du bor? Alltid roligt med nya vänner :)
Får se hur det går på mönstringen, åker om en och en halv timme. Har dock redan gjort bort mig och gick på ett core-pass i tisdags, så jag har en väldig träningsvärk i magen :S Haha :P

Kram

2008-03-06 @ 10:26:41
URL: http://curryburk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0