Fest!

Yey, just nu är det fest i huset! Familjen har en avskedsfest för den nuvarande aupairen och alla hennes kompisar. Måste säga att jag känner mig lite utanför, därför sitter jag här. Jag är så trött idag också så jag ska nog gå och lägga mig så snart som möjligt. De svenska aupairerna ringde förut och ville att jag skulle komma på filmkväll, tyvärr kunde jag inte det pga. avskedsfesten. Jag hade nog hellre velat åka dit faktiskt, men det kommer ju fler dagar!

Så, ska väl fortsätta med att berätta vad vi gjorde igår då. Här kommer lite bilder från frihetsgudinnan och Ellis Island. Pappa: Jag tror man kunde kolla i någon dator där, efter släktingar som har immigrerat. Min värdfamilj hade hittat sina släktingar där.



Som sagt, efter konserten och middagen blev jag upplockad av sverige-gänget och vi åkte till ett jättemysigt café, Rock n' Joe, där de spelade varierad rock/hårdrocksmusik. Tjejerna var hur roliga som helst och det var skönt att få skratta av sig lite med några svenskar, vi förstår varann bättre som sagt. Jag är säker på att jag kommer att vara med de ganska ofta, vi hade så himla kul!!


1. Madelene, Carina, Sandra och Fung
2. Haha sorry Madelene, var bara tvungen ;D

Efter cafét gick vi runt lite i staden för att till slut hamna på Barnes & Noble, en stor bokaffär där man får sitta och läsa alla böcker och massvis med tidningar, och då snackar vi massor tidningar, alla sorters!! De har ett café där inne också. Jag vet vad du tänker mamma, "vad fan gör Ida i en bokaffär kl 23 en lördagkväll?!". Ja, det undrar jag med. Haha, men vi hade som sagt väldigt kul och vi hade såå mycket att prata om! Inte nog med det, när vi var där fick vi punktering. Ett litet äventyr lyckades vi allt dra på oss denna lördagkväll. Carina fick ringa sin värdpappa och de fick ta dit någon speciell firma för att byta däck, annars skulle inte försäkringen gälla. Konstigt system alltså! Så vi åkte med hennes värdpappa för att hämta en annan bil, och han var hur skön som helst! Fick mig ett antal skratt då också.



Jag antar att ni vill veta om Chicago-musikalen? Den var grym!!! Nu kanske ni tänker, "men Ida hatar ju musikaler". Inte nu längre! Jag älskar musikaler efter denna, haha. Fler musikaler ska det bli minsann, i maj ska jag på Legally Blonde, och jag vill verkligen se Mamma Mia också. Sedan har vi ju Phantom of the opera, Grease och hur många som helst. Min värdpappa kan dessutom få biljetter till halva priset, yey!



Efter musikalen tog vi med den nuvarande aupairen på ett litet äventyr, hon fick gå med ögonbindel ett bra tag runt Times Square, och hela vägen på bussen hem. Säkert minst 1,5 timme med ögonbindel. Det var ganska kul faktiskt, hon hade ingen aning om var hon var. Vi lyckades till och med lura henne att hon åkte taxi, fast det var hennes kompis som skjutsade oss. "Ida, are we alone in the taxi now?" hahaha. När hon stod framför familjens hus fick hon ta av sig ögonbindeln och alla ropade "surprise".


Jag måste säga att dagen var lite jobbig ändå, för vi var med alla hennes tyska kompisar så jag kände mig lite utanför. De skulle säga farväl av henne och de pratade om massor som jag inte kände till, på tyska dessutom! Okej, jag förstår ju tyska, men det var lite jobbigt ändå.

Aupairen fick lite presenter och så, och jag fick faktiskt också en present. Jag fick en tröja där det står Westfield på, staden där jag bor. När jag kom till familjen fick jag också massor med presenter, det glömde jag säga. Jag fick biobiljetter, godis, choklad och en liten söt nalle.

Nu ska jag nog sova, för imorgon är det upp kl 6 som gäller igen.

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mamma

åååååh, det börjar bli folka av dig, ser jag: museum, böcker, musikal, tidigt i säng en helgkväll.... :) Mammamia är jättebra, den måste du bara se. Var det AAA (tiple A) som lagade bilen? Vi hörs och lycka till med frukosten :) mamma & co.

2008-03-03 @ 08:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0