Jag hatar amerikansk trafik!

Nu har jag precis packat klart inför Miami-resan, och det blev faktiskt kanonbra packat. Jag ville inte ha för stor väska med mig, så jag har rullat alla kläder, täckt igen minsta lilla glipa, så som man egentligen ska göra men som jag aldrig orkar annars. Det återstår bara att se hur jag ska få ner allting igen när jag väl har börjat riva i väskan. :D Jag hatar verkligen att packa, jag vet aldrig vad jag ska ta med mig!

Ååh det ska bli så roligt att äntligen komma iväg! Jag hoppas bara att det är sol där, kollade på vädret på internet och det skulle bli mulet och bara 19 grader?! Wtf?! För några dagar sedan var det 28 grader och stekande sol! I och för sig var det vårväder här för några dagar sedan och jag gick i T-shirt, men idag höll vi på att frysa ihjäl. Jag vill inte ha tillbaka vintern!! Storm är det här också just nu.

Vad har hänt idag då? Jo, vi hittade shoppingmallet denna gång, och det var hur enkel väg som helst när man väl förstår vägsystemet här. Det är himla krångligt att köra bil måste jag säga, motorvägen går mitt igenom stan, inga direkta påfarter utan folk kör som de vill. De ligger på tutan konstant, kör nästan på varandra, gör farliga omkörningar, kör mot rött och gud vet vad. Har ni någonsin varit med om att man måste tvärnita när man kör i 90 för att det är rödljus var femtionde meter, och att de dessutom slår om till rött übersnabbt + att det står en polis och vaktar vid varje korsning? Man måste också tvärnita för varje avfart eftersom skylten sitter 1 m innan avfarten och inte 1 km innan som i Sverige. Jävligt hetsigt.

Dessutom är det sjukt mycket trafik i denna lilla pluttstad. Så mycket folk på ett så litet ställe, inte en lugn sekund någon gång när man kör bil. Hjärtat i halsgropen konstant!

Hur som helst så hittade vi en hel del kläder på Old Navy's, min favoritaffär hittills! Jättesnygga och jättebilliga kläder. Jag tror jag sprang fem gånger till provhytten med en stor hög att prova varje gång, så mycket snyggt hade de! Och nej mamma, jag spenderade inte så mycket pengar. 70 dollar, vilket är ca 420 kr, och då fick jag tre linnen, en tröja och en kjol till det priset! :)

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Miami vadret ar verkligen konstigt. Som du skrev, ena dagen kan det vara for varmt, nasta dag fryser man.
Sa var beredd pa det mesta, men jag hoppas for din skull det blir fint vader :D

2008-03-21 @ 12:26:42
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0