Mycket som händer!

Stress stress stress. Jag hinner inte koppla av något! Fy vad mycket information jag har fått om allting, jag kommer inte ens ihåg vilken gata jag bor på. Jag förstår inte riktigt hur jag kan vara så glömsk, det kanske har med tidsomställningen och allt att göra? Jag är så himla trött hela tiden, men hoppas att det ändrar sig snart.

Okej, jag ska ta det kortfattat för jag har lite bråttom nu, men måste skriva något så jag inte tappar det här helt och hållet. Bli inte arga om jag inte svarar på era mail eller kommentarer några dagar framöver, ni vet inte hur mycket det är här. Mamma, du skriver så långa mail!! Det kommer ta ett tag att svara på alla dina frågor!

Som sagt, i torsdags hämtade familjen mig på flygplatsen och jag såg direkt att det var dem. Alla var jätteglada och vi började prata massor. Den äldsta dottern och pappan kunde inte komma, men de kom hem efter vi andra hade ätit middag. Helstekt kyckling i ugnen fick vi, mums! Det var väldigt avslappnat och jag var inte så nervös faktiskt, de var hur lätta som helst att prata med.

I fredags började jag lite smått med att lära mig vissa saker, var med vid frukosten kl 7, men sedan var jag så trött så jag gick och la mig några timmar igen. På eftermiddagen fick jag följa med och skjutsa den yngsta tjejen till flöjtlektionen, och medans hon spelade passade vi på att gå till Starbucks. Det var faktiskt inte alls så speciellt som alla tjatar om, jag tyckte det var som ett vanligt café, fast mer "snabbmats-aktigt". Var inget mysigt direkt.

I lördags gick vi upp jättetidigt för att åka till frihetsgudinnan, vi åkte ut till den lilla ön där hon var, men tyvärr får man inte längre åka upp i henne pga 9/11. Sedan tog vi båten över till Ellis Island, den första ön där immigranterna anlände. Ett stort museum hade de där, väldigt intressant, men tyvärr hade vi bara en halvtimme på oss. Jag åkte med den nuvarande aupairen, och eftersom hon åker hem snart ville hon dit lite snabbt. Jag får nog åka tillbaka en gång till för vi fick verkligen stressa och springa.

Efter NYC åkte vi tillbaka för att stressa iväg till den äldsta tjejens konsert. Där hade de alltså satt ihop de bästa från varje skola genom en stor audition, till en kör och orkester, och det var grymt hur 14-åringar kunde vara så himla bra!! Ni kan inte tro hur bra de var, jag bara satt och gapade.

Efter konserten stressade vi vidare till en italiensk restaurang och jag åt jättegod lasagne, sedan stressade vi hem igen för att jag skulle bli upplockad av några svenska tjejer, men nu hinner jag inte skriva mer om det för vi ska snart in till NYC igen för att gå på broadway-showen Chicago.

Skriver mer senare ikväll eller när jag hinner! Då ska ni få se lite bilder också! :)

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ok, ok, jag ska bättra mig :) Stressa mindre och ha det kul! Kramizar från oss alla!

2008-03-02 @ 18:34:40
Postat av: Pappa

Hej Ida!
Min farmors farbröder och hennes kusin kom till Ellis Island, sedan reste de till Mokena i Chicago.
Dina hockeykompisar saknar dig och Lennart hälsar till dig. Ha det bra, Pappa

2008-03-02 @ 18:38:04
Postat av: Martina

Tja Ida!
Kul att läsa att du verkar ha det bra! Längtar verkligen efter att få komma ditt jag med när jag ser dina fina bilder=) Ha det super bäst, det är du värd! Kram

2008-03-02 @ 19:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0