På mitt sätt.

Jag vill bara att hon ska åka hem nu, så jag kan ta över! Vi är så olika varann och jag kommer inte att göra saker exakt som hon gör. Jag tänker tex. inte tvätta barnens kläder på min lediga tid, det kan jag lika gärna göra när de är hemma. De är så pass gamla så de kan ta vara på sig själva medans jag gör tvätten i 10 min kanske. Nu dammsuger hon också, varför på sin lediga tid?

Jag är nog fortfarande påverkad av hela omställningen, för jag är konstant trött. Idag sov jag 5 timmar efter att vi hade skjutsat barnen till skolan. Okej, det var på min lediga tid, men jag tror att den gamla aupairen blev lite sur att jag inte hjälpte henne med saker som hon ville göra på sin lediga tid. Ja, om ni fattar?

Jag vill också köra bilen själv nu, på allvar. Jag känner mig lite handikappad när jag måste be den andre aupairen att skjutsa mig, det känns lite dumt.

Ikväll kanske jag ska träffa Sandra och Fung, vet inte riktigt vad vi ska göra men det tar vi som det kommer. Det känns bra att jag har fått kontakt med lite svenska tjejer. :)

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Ida

jobbigt läge med den gammla aupairen... hur länge ska hon stanna? Det var lika dant med mig.. den andra aupairen var kvar och jag kände mig väldigt utanför. det värsta var när hon åkte och alla sa hejdå till henne! Du får man ju tankeställaren om de kommer att älska mig lika mkt? Det är tufft men änså bra att få lite stöd och se hur allt funkar.

Trivs du bra nannars då?

2008-03-05 @ 04:10:37
URL: http://idaellinorh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0