Polisen!

Japp, tagna av polisen! Veronica, en tysk aupair skulle skjutsa oss till gymnastiken för barnen skulle dit. När vi kom till en korsning slog det om till rött jättefort så vi hann inte stanna, och självklart stod polisen där. Polisen tjafsade massor och var jättesur, och vi fick vänta ett tag i bilen. Till slut släppte han oss för att han kände barnen i baksätet. Han hade varit i skolan och informerat om droger en gång, så Veronica fick bara en varning. Vilken tur!! Men vilken panik vi hade först. haha.

Annars har min första "riktiga" arbetsdag varit riktigt slapp måste jag säga, har inte hänt något!

Min LCC (aupairledare) ringde förut, fan jag tror jag hatar henne redan. Det var första gången jag pratade med henne, och hon var riktigt otrevlig. Det är typ ingen som tycker om henne heller, och knappt någon som går på mötena pga det. Hon frågade mig hur det kändes i den nya familjen, och jag sa ju att allt kändes bra, men att jag saknade mina vänner hemma och var väldigt trött. Då fick jag mig en utskällning, hon bara skrek åt mig. Skrek att jag minsann inte borde vara trött längre, och hon kunde absolut inte förstå att tröttheten kan ha med mental omställning att göra. Att jag var ledsen för mina vänner och min familj skällde hon också på mig för, sa att jag minsann måste vara glad när jag har kommit till en så bra familj! Kärring!

I alla fall, har haft tid att prata med värdpappan lite idag med, han visade massor med bilder på roliga saker de brukar göra med aupairerna. Verkar riktigt kul! :) Vi pratade också om aupair-ledaren och han tyckte också att det var fel av henne att vara så otrevlig mot mig.

Jaja, nu kom yngsta tjejen hem från gymnastiken, nu ska jag koka makaroner!

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

hahaa jaa jag bara väntar på att jag ska bli tagen. Fan, det är svårt att hålla hastigheterna i Sverige men här är det ÄNNU värre. Att glida mellan 40-55 miles är så sjukt lätt att man inte märker det ju.

Tråkigt med LCC:n, har du problem med familjen så kommer du ju knappast vända dig till henne. Min ringde och sedan hälsade hon på i tisdags och var supertrevlig. Vi har ungefär 25 st i våran grupp vilket är endel. Och den ena tjejen i gruppen skickade mail till alla inkls. mig idag om att hon ska ha födelsedags fest i helgen men jag känner inte för att gå på det direkt när jag inte har träffat nån aupair innan.

Hoppas allt går bra annars. Varför hade du din första arbetsdag idag för?

Kram Louise

2008-03-07 @ 03:52:38
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Mikaela

Shit vilken subba till LCC. Trist :S

2008-03-07 @ 04:35:01
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Mamma

????
:(
!!!!!
resten är censurerat! Kram, din familj

2008-03-07 @ 08:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0