The Firemen!

okej, jag är svintrött och vill bara sova, men jag antar att jag borde skriva vad som har hänt, för efter den här helgen kommer ni ha såå mycket att läsa så ni kommer förmodligen att sitta en halv dag framför dumburken. Så jag offrar någon timme mitt i natten nu bara för er skull! Jag tar det från början, med bilder. Läs allting, jag lovar att jag inte ska skriva så här långa inlägg mer!

Som jag skrev innan så var flygresan väldigt lång och jobbig, men till slut kom vi fram och jag var överlycklig. Vi fick vänta ett tag på bussen som skulle ta oss till hotellet, och då passade vi så klart på att posa lite framför kameran.
(mamma: klicka på bilderna för att förstora)



När vi hade kommit till hotellet så var vi verkligen jättetrötta, men så klart skulle vi få massor med information direkt innan vi fick gå till våra rum eller äta någon mat. Riktigt jobbigt! Maten på kvällen var okej, det var någon pastaröra. Vi fick ganska god mat i övrigt, tacos, pizza, köttgryta.

Dagen efter började de riktiga lektionerna som sagt, vi hade massor med föreläsningar från morgon till kväll. Det var ganska långtråkigt att sitta och lyssna, och alla var så trötta pga. resan och tidsskillnaden och där satt vi på varsin stol från kl 8 till kl 18 ungefär. Det var ändå kul emellanåt för läraren vi hade var ganska rolig och drog många skämt.



Det var kul att prata om fördomar, och vi blev indelade i grupper för att skriva listor om våra fördomar om amerikaner. Riktigt kul! Notera att på denna bild betyder ordet easy att vara väldigt lätt inom sex. Detta är också den korrekta listan på en typisk svensk, det har ni väl också hört om va? Kanske inte stämmer riktigt då.

På kvällen fick jag också träffa Elin, äntligen!! Det skrev jag om i ett tidigare inlägg, men det var verkligen superkul att äntligen få träffa henne efter nästan 6 månader!



Här har ni lite bilder från aupair-skolan på tjejer som jag träffade:


1. Louise från Sverige, jag och Phoenix från New Zealand
2. Hanka från Bosnien (min rumskamrat), jag och Louise


Scandinavian girls. Två tjejer från Danmark, som jag har glömt namnen på + jag och Louise.

Nu till New York - touren:

Den var verkligen skitrolig! Även om jag bor så pass nära New York (en förort till NYC) så var det en bra start och helt klart värt pengarna. Jag orkar inte skriva allting, men en bild säger ju mer än tusen ord.



"On top of the rock", Rockefeller Center var det häftigaste av allt, 67 våningar upp i luften med utsikt över hela New York. Det var svinkallt, efter 5 sekunder kunde jag inte känna mina fingrar, men vi tog massor av kort ändå.



Times Square så klart. Riktiga turister var vi, poliser och gula taxibilar ska självklart fotas. Legally Blonde är en Broadway show som jag ska gå på i Maj med aupair-gruppen. På söndag ska vi gå på Chicago-showen.


Ground Zero.

...och det ni alla har väntat på: The Firemen!


Så, detta var nu tredje dagen på skolan, och nu går vi över till sista dagen då vi skulle till våra familjer.




Mina rumskamrater Hanka från Bosnien och Patricia från Brasilien.


Min lärare Joan.


Thailändarna älskade oss svenskar!


Sverige-gänget.

Jag orkar verkligen inte skriva mer nu, måste sova för imorgon ska jag upp tidigt och åka in till NYC för att se frihetsgudinnan. Det var så mörkt på NYC-touren så vi kunde inte se den så bra, och fotona blev jättedåliga. Helgen kommer vara fullsmockad med saker. Jag ska också träffa två svenska aupairer som bor här i området. Jag uppdaterar mer om det senare.

Puss på er mina vänner! God natt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Öööhhh - var du tvungen att avslöja för alla att du har en tekniskt sett korkat mamma ....???? :) Hmm, men jättekul att se dina bilder. Låt dem komma :) Ha det bra och vi tänker mycket på dig. Kramizar från oss alla !

2008-03-01 @ 09:57:44
Postat av: Emelie

Åhh, du var ju värsta söt i brandmännens jacka! såg ut som en liten flicka!
Har det bra nu och ta det lugnt! Puss

2008-03-01 @ 17:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0