Tidigt.

klockan är jättetidigt, nämligen 6.30 på morgonen. Jag har släpat mig upp så dags en lördag för att se frihetsgudinnan! Yey! Det är svinkallt ute dock, snö har vi här i New York. Fan då, det som var så fint vårväder hemma. Aja, det blir på med långkalsonger och tjocktröja för vi ska förmodligen åka på en färja för att se frihetsgudinnan.

Jag vaknade kl 6 och gick ner i köket, jag hörde hög musik och gissa vad? Mamman i familjen är nere i källaren och tränar, kl 6 på en lördag?!

Familjen är väldigt snälla allihopa, mycket humor och de är lätta att prata med. Jag tror att det kommer gå bra det här året. Schemat var ganska soft. Tjejerna som är 12 och 14 år klarar sig oftast själva, men behöver skjuts till skola och aktiviteter, och lite matlagning. Det kändes som att man skulle bli mer kompis med dem igår faktiskt. Hunden som familjen har är såå himla gullig. Så lugn och gosig, mer som en katt faktiskt. Jag är ju ingen hundmänniska, men den här hunden beter sig verkligen som en katt. Det är en ganska stor hund, jag ska ta kort och visa senare, och den kom faktiskt och la sig i mitt knä i bilen. Haha, så himla kul!

Ni kanske såg på bilderna att Louise är med på vääldigt många, och det berodde på att vi så gott som satt ihopklistrade på aupair-skolan. Det är väldigt sällan man får en sån där moment då verkligen allt klickar med en person. Det första vi gjorde när vi möttes på flygplatsen var att raca med vagnarna. Jag menar, ända från början kändes det som att vi kännt varann länge, eller hur Louise? Vi hade såå mycket att prata om, samma humor, lika galna. Det blev ett antal skratt måste jag säga! Det var nog jobbigast att säga hejdå till Louise på skolan, men vi kommer ju att kunna ses i NYC ganska ofta hoppas jag!

Nu måste jag rusa, duschen är ledig! Hörs kanske senare ikväll igen, det kommer att vara fullt upp. Den äldsta tjejen har en föreställning och ska sjunga, efter det är det familjemiddag och sedan ska jag träffa två svenska aupairer som bor i området.

Puss på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

Oh baby baby.baby baby! Du är allt för go!!
Bilderna gick inte att ta upp så vi får skicka dem igen...och mina till dig!
Kraaaaaaam!!

2008-03-01 @ 13:01:38
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Jannica

Kul att läsa att det gått bra för dig med resan till New York och att familjen verkar vara bra! Hoppas det fortsätter lika bra framöver! :)

2008-03-02 @ 00:33:07
URL: http://missjannica.blogg.se
Postat av: Marie

Va roligt för dig! Är lite avundnsjuk, ser riktigt roligt ut! Hoppas du får ett jättebra år! Snart vet jag om jag får göra nåt roligt med! Mönstring på torsdag!! :S Men det går nog bra.. kanske.
Kramar Marie

2008-03-02 @ 03:45:49
URL: http://curryburk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0