Vilse i USA.

Ja, ni som känner mig vet ju vilket bra lokalsinne jag har. Att ge sig ut på helt främmande vägar i ett annat land, i mörker och ösregn sent en fredagkväll, med bara en gammal karta som hjälp. Jag visste redan innan att det inte skulle gå så bra. Skulle hem till Carina, och det ska normalt ta 10 min kanske, för mig tog det en timme. Hurra!

Ringde och sa att jag var totally lost. Vad heter gatan du är på? Vet inte. Åkte du east eller west? Vet inte. Åkte du uppför en backe? Vet inte. Åkte du förbi den stora korsningen med trafikljusen? Vet inte.

Som sagt, det var inte lätt, men till slut kom jag fram! På vägen hem fick jag eskort av Sandra, tack!

Godnatt, jag är död. Imorgon blir det IKEA för lite inredning till mitt rum - hejdå fula rosablommiga lakan!

Puss

Kommentarer
Postat av: Dessa

Haha..... det är bra Ida! :p hoppas att allt är bra med dej! Jag vill gärna ha ditt nya mobilnummer. du använder inte den gamla nåt lr? Saknar dej! puss puss

2008-03-08 @ 10:48:51
Postat av: Marie

Hej!
Haha, händer mycket därborta märker jag :)
Klarade mönstringen i alla fall, men det var fullt på alla utan två utbildningar nästa år (finns ca 300 olika). Jag blev skyttegruppbefäl på malmen här i stan. Men vet inte om jag ska försöka byta om det blir någon plats ledig nån annanstans, ganska jobbig tjänst jag fick nämligen. Men det var väldigt roligt på mönstringen. Gick mycket bättre än jag trodde att det skulle göra. Agnes bror var där med, ca 40 killar och 2 tjejer :P

Hur går det med allt du ska göra då? Kommit in i det än?

Kram

2008-03-08 @ 15:37:46
URL: http://curryburk.blogspot.com
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

hahaha det förvånar mig inte att du kom vilse kanske men men. Hur går allting annars borta hos dig? Här går der bara bra. Jag funderar på om jag ska åka och träna eller inte...jobbigt beslut!

Kram!!

2008-03-08 @ 16:35:36
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Ylva

Hey!
Jag vet precis hur det kanns att aka vilse! Har gjort det hur manga ganger som helst har borta!! Hur svart ar det att satta upp fler skyltar egentligen? Tacka vet jag skyltningen i Sverige ;)
Hur lange har du varit AP?

Take care
Ylva

2008-03-08 @ 19:02:10
URL: http://hossentoss.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0